The end - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Sanne Raijmakers - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Sanne Raijmakers - WaarBenJij.nu

The end

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Januari 2014 | Nederland, Eindhoven

Oeps.
Misschien heb ik de laatste weken een beetje gefaald en is het er niet meer gekomen om een nieuw verslag te schrijven.

Toch nog maar even een korte samenvatting van de afgelopen tijd!
Zoals in het vorige verslag beschreven, stond de laatste week van het project in het teken van de individuele gesprekken. Wat mij betreft was dit het meest waardevolle deel van het project, om we nu voor mijn gevoel pas écht in contact kwamen met de leerlingen. De remming van de aanwezigheid van de rest van de klas viel weg, waardoor ze veel opener werden. Wat dat betreft is vier weken echt te kort!
Na het afronden van het project, was het tijd om afscheid te nemen van aamaa. Ze zei het gevoel te hebben dat ze afscheid moest nemen van haar dochters, heel lief. Voor een extra dramatisch effect, begon het deze dag keihard, non-stop te regenen. Best bijzonder, want we hadden in de afgelopen weken op school geen druppel regen gezien.

Uiteindelijk hebben we nog een paar dagen doorgebracht in Pokhara, om vervolgens met de bus naar Kathmandu te gaan. Wederom een lange, hobbelige busrit maar hier zijn we inmiddels aan gewend natuurlijk.
Op vrijdag laat in de middag kwamen we aan in Kathmandu, waar we een goed hotel wisten te vinden voor een mooie prijs. Met dank aan onze geweldige afding-vaardigheden, die we de afgelopen weken hebben ontwikkeld. Zaterdag zijn we naar The Last Resort gegaan (spectaculaire naam..) om van een brug van 160 meter af te bungeejumpen. Dit was suuuper om te doen, maar ging helaas wel erg snel (wat vrij logisch is, ik weet het). Ik besefte eigenlijk was dat ik gesprongen had, toen ik alweer beneden stond.. Op zondag waren we van plan om naar de Dog Care Centre (straathonden opvang) te gaan, maar helaas bleek deze alleen op zaterdag op die plek te zijn. Toen de Bouddhanath Stupa bezocht en nog wat souvenirs gekocht.

Maandag was het alweer de laatste dag! Een dag vol met laatste keren.. Laatste keer wakker worden op een superhard bed, laatste uitgebreide ontbijt voor een paar rupees, laatste keer koude douche (waar overigens bruin water uitkwam - heerlijk), laatste keer in de taxi.. En vervolgens weer met het vliegtuig terug naar Nederland. Een super dubbel gevoel, omdat ik aan de ene kant absoluut niet weg wilde. Ik had het super naar mijn zin, en voelde me ook helemaal thuis. Aan de andere kant keek ik er ook erg naar uit om de mensen in Nederland weer te zien.

Inmiddels ben ik al een paar daagjes thuis. Heb genoten van o.a. de warme douche hier, al moet ik zeggen dat een warme douche extra fijn is als je maar zelden warm water hebt ;) Fijn om iedereen te zien, maar ik heb stiekem toch wel een beetje heimwee!

The End.

  • 30 Januari 2014 - 17:54

    Ger:

    Gelukkig heb je de foto's nog.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2997
Totaal aantal bezoekers 10039

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 28 Januari 2014

Nepal

09 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: