Nog één week! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Sanne Raijmakers - WaarBenJij.nu Nog één week! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Sanne Raijmakers - WaarBenJij.nu

Nog één week!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 December 2013 | Nederland, Eindhoven

Al een aantal weken loop ik te roepen dat ik "over een aantal weken" naar Nepal vertrek. En ineens is het dan nog maar één week..
Volgende week rond deze tijd, sta ik met mijn backpack (die ongeveer even groot is als ikzelf) op Schiphol.

De tijd lijkt ineens twee keer zo snel te zijn gegaan. Hoe minder dagen ik nog in Nederland ben, hoe meer ik het gevoel heb dat ik van alles vergeet. En.. hoe meer ik lijk te genieten van kleine dingen, zoals een warme douche!
Het is apart om te zien dat er om me heen langzaam aan voorbereidingen worden getroffen voor kerst. In Nepal is meer dan 80% van de bevolking hindoeïstisch, dus zoals je zult begrijpen, zal kerst er voor mij heel anders uit zal zien dit jaar. Naast naast het hindoeïsme is trouwens ook een groot deel van de bevolking boeddhistisch. Zij leven echter vreedzaam naast elkaar, en hebben zelfs een aantal feestdagen van elkaar overgenomen die dus samen gevierd worden.Mooi toch? Ik ben benieuwd hoe het zal zijn om kerst en oud & en nieuw daar te vieren, in een totaal andere cultuur met mensen die ik (nu nog) niet ken..

De laatste week in Nederland zal in het teken staan van voorbereidingen. Morgen nog een laatste tentamen maken voor de minor (oeps, o ja..), laatste spulletjes kopen, inpakken en afscheid nemen.. En tussendoor ook nog even een nieuwe contactlens ophalen, die ik natuurlijk een weekje voor vertrek ook nog eens door midden weet te breken ;-)

Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden!


Liefs,
Sanne


P.s.
Voor de mensen die denken: "wat gaat ze nu eigenlijk doen?"
Check het kopje 'reizen' > 'Nepal' :)

  • 09 December 2013 - 20:24

    Marloes:

    Hey Sanne!

    Wat super gaaf dat je dat gaat doen! Een paar vrienden van me zijn in september naar Nepal geweest en hebben vooral veel trekkings gedaan. Echt een heel mooi land schijnbaar.
    Geniet er echt met volle teugen van, want echt, zes weken zijn zó voorbij!

    Fijne reis toegewenst alvast!

  • 09 December 2013 - 23:11

    John Devilee:

    Hey Sanne,

    Super gaaf wat je gaat doen!!
    Ik weet hoe spannend het is nu de dagen vooraf, ben zelf ook een half jaar met mn backpack naar Australie geweest...

    Ik wens je heel veel plezier maar dat zal vast wel goed komen!

    Groetjes,
    John

  • 10 December 2013 - 19:34

    Marion:

    Hey Collegatje!!

    Wat jammer dat ik je 6 weken moet missen in Veldhoven maar super wat je gaat doen!! :D
    Gelukkig hou je een site bij want ik wil er nog veel meer over weten.
    Wat zal er veel op je afkomen; nieuwe omgeving, nieuwe mensen en een andere cultuur en gewoonten.
    Laat het maar lekker op je af komen en geniet er van!!
    Voor je het weet ben je weer in Nederland om alle kerst- en oud&nieuw gezelligheid weer in te halen! ;)

    Sterkte met je grote backpack (stoer hoor!) en alvast een goeie reis!

    Liefs,
    Marion


  • 10 December 2013 - 21:31

    Rogier En Nicky:

    Heel veel plezier en succes Sanne! Mocht je nog tijd hebben doen we graag nog een drankje samen om je dat persoonlijk te wensen! Xx Rogier en Nicky

  • 16 December 2013 - 12:39

    Hennie:

    Lieve Sanne
    Vandaag is het zover....6 weken weg uit Nederland.
    Geniet en maak veel foto's zodat we alles goed kunnen volgen wat je doet.
    Goede reis en kijk goed uit lief nichie xxx Hennie

  • 16 December 2013 - 12:44

    Els Borghouts:

    He Sanne, geweldig voor je dat je dit gaat doen! Geniet van de nieuwe ervaringen, omgeving en je reisgezelschap (haha).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 10047

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 28 Januari 2014

Nepal

09 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: