Happy new year! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sanne Raijmakers - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sanne Raijmakers - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Januari 2014 | Nepal, Pokhara

Om er maar meteen mee te beginnen.. Happy new year!! Laat het een mooi, liefdevol (etc. etc.) jaar worden.

De 31e zijn we naar Thulaket gestuiterd om de jongens te helpen met een sportdag die zij organiseerden. Het was een bijzondere rit in een gammele taxi (die erg spannende en onverklaarbare geluiden maakte) over een weg die nou niet bepaald geasfalteerd was. Eenmaal aangekomen daar, hoorden wij dat we de nursery (kinderen tot 5 jaar) mochten begeleiden. Eitje, dacht ik. Ik kwam er echter wederom achter dat die leeftijdscategorie niet per se tot mijn favoriete doelgroep behoort. Maar ach, het was leuk om een keertje te doen. Bijzonder hoe te zien hoe schattige kinderen elkaar de haren uit het hoofd trokken om voorop te staan met balgooien, en elkaar letterlijk tegen de grond werkten om te kunnen bellenblazen. Ook onder de glijbaan plassen was no problem. 

Toen de dag erop zat (respect trouwens voor de jongens die in korte tijd zo'n dag weten te organiseren) was het tijd om terug te gaan naar Pokhara. Na een zeer comfortabele rit terug met de bus, zijn we even wat gaan drinken bij café Freedom. Een relaxt plekje waar we op kussens op de grond zaten. Leuk is dan dat je je schoenen uit moest doen daar. Nog leuker werd het toen er iets in de fik vloog, en het mijn schoenen bleken te zijn... Dus op die avond heb ik afscheid genomen van mijn geliefde schoenen. Daarna nog uit eten geweest om vervolgens bij club Amsterdam terecht te komen. Hier met zijn allen het nieuwe jaar ingeluid, wat erg gezellig was! 

De dag erna zijn we terug gegaan naar Tallo Hemja om verder te gaan met ons project. In onze vrije uren hebben we Bishnu geholpen met wat dingen op school. Ongelofelijk hoe druk zij het heeft, ik durf echt niet meer te klagen als ik eens vind dat ik het druk heb. Ze slaapt ongeveer drie uur per nacht en de rest is ze aan het werk. Haar motto is: your happiness is my proudness. Hoe mooi is dat? Ik zal niet zeggen dat iedereen dit helemaal zou moeten nastreven,  maar een beetje zou toch wel mooi zijn :-)Vandaag hebben we gesurveilleerd tijdens de examens, wat echt heel grappig (en tegelijkertijd frustrerend) was. De leraar valt om de 5 minuten binnen om iets uit te leggen over het examen, waarna het meteen een chaos werd. En dat terwijl wij zo ons best deden om de orde te bewaren..Nu zit ik lekker op een bankje voor het hotel, na te genieten van een heerlijk warme douche. Dit is niet per se altijd het geval, dus ik was errug blij. Komende donderdag gaan we trouwens met de school naar Chitwan national park, ik ben erg benieuwd! 

Liefs

  • 03 Januari 2014 - 13:11

    Ger:

    Happy new year to you too, ook voor Sanne 2 (of 1?)!! Zonde van je schoenen, maar misschien hebben ze daar nog wel van die hippie sandalen? Ik vind overigens cafe Freedom en club Amsterdam (zou ik uit principe al niet naar binnen gaan) niet erg Nepalees klinken!
    Keep on having fun!

    Ger

  • 03 Januari 2014 - 13:23

    Annelies:

    Hi Sanne en Sanne,

    Ook voor jullie een heel geweldig 2014. Ik hoop dat de rest van jullie stage net zo leuk wordt als het eerste deel. Geniet nog van alles wat je nog meemaakt en we zijn erg benieuwd naar de foto's.

    En wat betreft je schoenen..... je hebt er hier nog wel wat staan! (Haha).

    Veel liefs voor jullie allebei.

    Groetjes,
    Annelies

  • 03 Januari 2014 - 13:33

    Jozina:

    Sanne, een heel gelukkig en gezond 2014!! Met zo'n mooi begin kan dit jaar al niet meer stuk, toch?
    grtzz Jozina

  • 03 Januari 2014 - 15:28

    Cor:

    Gelukkig nieuwjaar en nog fijne tijd daar. Was er ook nog vuurwerk daar.tjonge hier wel, groetjes van ons

  • 04 Januari 2014 - 11:23

    Els Borghouts:

    Hey Sanne en Sanne! Wat heerlijk weer om jullie belevenissen te lezen. Uiteraard voor jullie ook een heel gezellig, gezond en gelukkig 2014! Tja die schoenen, je hoeft nu toch niet steeds op blote voeten he? Verder heb je nu goed kunnen ervaren wat je straks NIET met je opleiding wilt doen ( die kinderen ook! ). I.e.g. blijf met volle teugen genieten van jullie verblijf daar en graag tot de volgende keer. Groetjes Els en Ries

  • 05 Januari 2014 - 20:35

    Truus:

    Ha die Sanne,

    Voor jou ook nog een heel goed en gezond 2014! Ontzettend leuk om de verslagen van jouw ervaringen daar te lezen. Geniet er nog van en probeer die kleine Nepaleesjes maar in toom te houden ......
    Groetjes, Truus, Ton, Anke en Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 10049

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 28 Januari 2014

Nepal

09 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: